مضرات و خواص آلو بخارا چیست برای یبوست در بارداری و دیابت

مضرات و خواص آلو بخارا چیست برای یبوست در بارداری و دیابت در سایت جسارت

آلو بخارا چیست ,طبع الو بخارا چیست,خواص الو بخارا چیست,فواید آلو بخارا چیست,آلو بخارا برای یبوست,آلو بخارا یبوست,آلو بخارا و یبوست,آلو بخارا برای دیابت,آلو بخارا و دیابت,آلو بخارا برای افراد دیابتی,الو بخارا دیابت,تاثیر آلو بخارا بر دیابت

مضرات و خواص آلو بخارا چیست برای یبوست در بارداری و دیابت

آلو بخارا چیست , طبع الو بخارا چیست , خواص الو بخارا چیست , فواید آلو بخارا چیست

در این مطلب از سایت جسارت به مضرات و خواص آلو بخارا چیست برای یبوست در بارداری و دیابت می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد. آلو بخارا (گوجه برغانى) همان آلوى سیاه بزرگ است که طبیعت سرد و تر دارد. ملین، مسهل رقیق و مسکن حرارت گرم مزاج‌ها و صفراوى‌ها، رافع تشنگى و برنده تبهائى است که از حرارت عارض شده باشد. مصرف آن به هر صورت، چه به صورت تازه، خشک و ریختن آن در آش و غذا مفید برای بدن و نرم کننده شکم و رافع خارش تن گرم مزاج‌ها است.

آلو بخارا چیست

آلو بُخارا یکی از انواع خشکبار است. آلو بخارا از خشک کردن آلو یا گوجه سبز به دست می‌آید. برای تهیهٔ آن نخست آلو قطره‌طلا در آب کمی جوشانده می‌شود، سپس پس از خنک شدن پوست آن کنده شده و در آفتاب خشک می‌شود. این خشکبار از نظر پتاسیم غنی بوده و در نتیجه برای کسانی که فشار خون بالا دارند، بسیار مناسب است. به علاوه، در آلو بخارا مقدار زیادی نیاسین، ویتامین آ و ویتامین ب۶ وجود دارد. همچنین در آلو بخارا، یک ماده شیمیایی به نام هیدروکسی فنیلی ساتین hydroxphenylisatin وجود دارد که موجب تحریک عضلات نرم روده بزرگ و کارایی بیشتر آنها شده و در نتیجه، آلوی خشک شده به عنون یک عامل ملین و از بین برنده یبوست شناخته می‌شود. اگر نیم کیلو آلو بخارا را در دو لیتر آب بجوشانید تا پخته و نرم شود و صاف کنند و با قدرى شکر شیرین کرده، گرم یا سرد بخورند مسهل خوب و بى اذیتى براى گرم مزاج ها است همچنین مفید سینه، تا حدى که برای افرادی که سرفه می‌کنند و سینه درد دارند، مفید است بر خلاف سایر ترشی‌ها که مضر شش و سینه است.

برای دیدن مطلب اصلی اینجا کلیک نمایید.