قرص جلوگیری از بارداری

قرص جلوگیری از بارداری ,قرص جلوگیری از بارداری اورژانسی,قرص جلوگیری از بارداری برای مردان,قرص جلوگیری از بارداری در دوران شیردهی,قرص جلوگیری از بارداری یاسمین,قرص جلوگیری از بارداری روکین,قرص جلوگیری از بارداری خارجی,قرص جلوگیری از بارداری یاز

قرص جلوگیری از بارداری

در این مطلب از سایت جسارت به عوارض و زمان مصرف قرص جلوگیری از بارداری اورژانسی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

توضیحاتی در مورد قرص جلوگیری از بارداری

یکی از روشهای مطمئن در پیشگیری از بارداری، مصرف قرص‌های خوراکی ترکیبی است، که به دو شکل ال .دی، و اچ.دی در بسته های ۲۱ عددی در دسترس عموم می باشد. مقدار هورمونهای استروژن و پروژسترون قرص های اچ .دی بیشتر از قرص های ال .دی است. قرص لاینسترنول (Lynestrenol) به منظور جلوگیری از بارداری در زمان شیردهی مصرف می‌شود. سردرد یا تاری دید از عوارض قرص لاینسترنول می‌باشد. این قرص‌ها باید هر روز در ساعت معینی خورده شود و تجویز آن توسط کارکنان بهداشتی تعلیم دیده انجام می‌شود. توجه داشته باشید که این قرص‌ها تنها زمانی عملکرد مطلوب دارند که تغذیه انحصاری با شیر مادر باشد. در صورت استفاده مادر از شیر خشک یا مایعات دیگر، این قرص اثربخشی مطلوب نخواهد داشت و احتمال بارداری مجدد وجود خواهد داشت. عوارض قرص لاینسترنول شامل کیست‌های تخمدانی، حاملگی خارج از رحم، خونریزی شدید، سردرد، تاری دید و حساس شدن پستان‌ها می‌باشد.قرص لوونورژسترول (Levonorgestrel) قرص اوژانسی است و نحوه مصرف آن در پیشگیری از بارداری مهم است. لوونوژسترل با افزایش چسبندگی مخاط گردن رحم و ایجاد تغییر در آندومتر (داخلی‌ترین لایه‌ی رحم) مانع باروری و لانه گزینی می‌گردد. در نظر داشته باشید که این روش یک روش اورژانسی است؛ یعنی شما زمانی باید از این قرص استفاده نمایید که ناخواسته در برابر باردار شدن قرار گرفته‌اید، نه اینکه هر بار بی موالات و بی دقت رابطه جنسی برقرار کنید و بلافاصله به روش اورژانسی روی آورید. زیرا عوارض خطرناک قرص‌های اورژانسی ضد بارداری را هم باید درنظر داشته باشید. عوارض قرص شامل قاعدگی نامنظم، تهوع و استفراغ، سردرد، احساس ناراحتی در پستان، افسردگی، اختلالات پوستی، تغییرات وزن بدن، اولیگومنوره و منوراژی می‌باشد.تغییراتی در ترشحات واژنی، در هنگام مصرف قرص ممکن است رخ دهد میتواند باعث افزایش یا کاهش در روانی واژینال یا تغییر در ترشحاتش باشد اگر واژن خشک شود، استفاده از روان کننده ها ،برای رابطه جنسی راحت تر، میتواند کمک باشد.این تغییرات، معمولا مضر نیستند، اما تغییرات در رنگ یا بوی آنها می تواند عفونت را نشان دهد هر کسی که در مورد چنین تغییراتی نگران است، باید با پزشک خود مشورت کند.پیشگیری اضطراری از بارداری (به انگلیسی: Emergency postcoital contraception) که (با نماد اختصاری EC) خوانده می‌شوند به روش‌هایی اشاره دارد که پس از انجام مقاربت از باردار شدن جلوگیری می‌کنند. 

 

برای دیدن مطلب اصلی اینجا کلیک نمایید.